Villkor
Webplatsen nyagardiner.se, är framtagen i samarbete med Nyagardiner.se, Anderstorpsvägen 24 N, SE-332 36 Gislaved, Org.nr. 556765-4099, som är ansvarig för webbplatsen.
När du handlar på nyagardiner.se indgår du ett juridisk avtal med Nyagardiner.se, Org.nr. 556765-4099 (nedan kallad “nyagardiner.se”).
Villkoren gäller för alla avtal mellan kunden och nyagardiner.se
1: Beställning, priser och språk
Du kan endast beställa varor via vår webbplats. Om du har frågor om artiklar som inte finns på sidan får du gärna kontakta oss.
Alla priser är inkl. moms och andra avgifter. Priserna är dagspriser.
När du handlar på nyagardiner.se ingås avtal på svenska.
Efter beställning skickas automatiskt ett mejl med din faktura till den e-postadress som du angett i samband med beställningen.
2: Så handlar du på nyagardiner.se
För att göra ett köp på webbplatsen måste du gå igenom 5 steg.
Klicka på länken till din varukorg som du har fått via e-post
Ange din personliga information
Välj frakt- och betalningsmetod
Acceptera våra handelsvillkor
Kontrollera att all information stämmer och godkänn köpet
3: Betalning
På webbplatsen kan du betala med:
Klarna, Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron
Alla priser inkluderar moms och andra avgifter. Priserna är dagspriser.
Vi tar inte ut någon avgift för betalkort på webbplatsen.
När du lägger en beställning på nyagardiner.se är det specialproducerade produkter. Därför dras pengarna på ditt konto direkt. Det kan aldrig dras ett större belopp än vad du godkänt vid köptillfället.
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi via kassan skicka dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kvalificerar dig för deras betalningsmetoder och för att skräddarsy dessa betalningsmetoder för dig. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med Klarnas integritetspolicy.
4: Frakt
Upp till 140 cm
GLS/Schenker ombud 99 SEK
Privat DHL 399 SEK
Över 140 cm
Endast Privat DHL 399 SEK
5: Leverans
Leverans sker med GLS/Schenker eller DHL. Om en vara är försenad kommer du att meddelas via e-post eller telefon. Förseningar på grund av fel information från kunden, t ex angivande av felaktig leveransadress, eller andra upplysningar som kunden ansvarar för, eller force majeure, får inte åberopas av kunden.
OBS: Leveranstid är vanligtvis 20 arbetsdagar.
Vi levererar till hela Sverige. Vi levererar inte till andra icke brofasta öar.
Du får ett mail med Track & Trace-länk när gardinerna skickas.
Barn och ungdomar (personer under 18 år)
Avtal på webbplatsen kan endast ingås av föräldrar eller andra som lagligen kan agera för ej myndiga personers räkning.
6: Ångerrätt
Varorna du köper på webbplatsen är specialtillverkade. Det betyder att varan produceras efter dina önskemål. Därför finns det INGEN ångerrätt. Om du oväntat har ångrat ditt köp kan vi tyvärr inte ge dig pengarna tillbaka, då produkten är i produktion redan dagen efter beställning.
7: Defekter och reklamationsrätt
När du handlar på nyagardiner.se gäller konsumentköpslagen för reklamationer.
Självklart har du 24 månaders reklamationsrätt. Vilket innebär att om den köpta varan mot förmodan har defekter har du, beroende på situationen, rätt att få varan reparerad, utbytt, få lämpligt avdrag på köpesumman, eller om felet inte är obetydligt, häva köpet. Detta är givetvis villkorat av att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten.
OBS! Synliga fel ska lämnas skriftligen av köparen inom 5 dagar från mottagandet av varan. Felets art och omfattning ska anges med hänvisning till beställning, faktura och leveransdatum. Dolda defekter ska uppges inom 6 månader från mottagandet av varan. Vi förbehåller oss rätten att kräva att defekta varor returneras till oss.
Alla produkter följer gällande produktsäkerhetslagstiftning.
Alla produkter är dekorativa produkter med kortare livslängd och produkterna är inte avsedda för permanent installation i byggnader.
Om du vill reklamera en produkt, vänligen kontakta oss på info@nyagardiner.se eller telefonnummer 08-403 094 72.
Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i rätt förpackning.
OBS: Gardiner tillverkade efter dina mått har en produktionsmarginal på +/- 4 mm.
8: Överklaganderätt
Önskar du, efter att först ha varit i dialog med oss, överklaga utfallet av din reklamation kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden.
Hos EU-Kommissionens Konsumentskydd kan man också lämna klagomål. Det är särskilt relevant, om du som konsument är bosatt i ett annat EU-land.
Klagomål kan lämnas här: http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål ska du uppge vår e-postadress info@nyagardiner.se.
9: Fraktskador
Om ett paket tas emot där förpackningen är synligt skadad, böjd, eller ihoptryckt punkterad måste detta påtalas vid leverans, eller nekas att tas emot. Vänligen meddela oss omedelbart vid synliga fraktskador på info@nyagardiner.se - gärna med bilder som dokumentation. En ny order skickas därefter till produktion, med en beräknad leveranstid på ca. 14 dagar.
Vid icke synliga fraktskador, där endast innehållet är skadat, ska detta meddelas till info@nyagardiner.se inom 7 dagar, annars utgår ingen ersättning.
10: Personuppgiftspolicy
Loggstatistik
Loggstatistik används på nyagardiner.se och innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft, var de kommer ifrån och var på webbplatsen den lämnas osv.
På nyagardiner.se används loggstatistik i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet.
Din personliga information
För att du ska kunna ingå ett onlineavtal med staging.decogroupshop.klean.dk måste du registrera dig med följande personuppgifter:
namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Deco Group Sweden AB som är databehandlare.
Uppgiftsansvarig är: Deco Group Sweden AB, Anderstorpsvägen 24 N, SE-332 36 Gislaved, Org.nr. 556765-4099
Personuppgifterna sparas i 72 månader, därefter raderas de.
11: Förbehåll för priser, orderbekräftelse och färgåtergivning
Vi reserverar oss för utgående varor, skrivfel, prisfel och ändringar, precis som vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar som vi inte kan behandla på grund av dessa villkor. Mejlet som tas emot efter att en beställning genomförts är alltså endast en kopia av varukorgen, och inte ett godkännande av att transaktionen är genomförd.
Vi reserverar oss även för eventuella avvikelser gällande designfärger återgivna på hemsidan. Vi försöker bara publicera verklighetstrogna bilder, men bildfärgerna kan variera från skärm till skärm.